Capçalera 50 anys Mort Francesc Pujols
Catàleg
Activitats
Enllaços

Subscriu-t'hi si vols rebre les nostres novetats
    Francesc Pujols > Contemporanis

Francesc Pujols va estar sempre vinculat al món artístic de la seva època. Amistat, admiració, mecenatge, hospitalitat, afecte, simpatia, respecte, devoció... són paraules que sortiren de diferents escriptors, pintors, escultors, arquitectes, músics... - artistes en definitiva - a l'hora de parlar del filòsof de la Torre de les Hores. Entre d'altres, cal assenyalar Pau Casals, Salvador Dalí, Joan Maragall, Josep Pla, Josep Mª de Sagarra, etc.

"Pujols volgué donar al món la filosofia definitiva." A. Bladé Desumvila

"Francesc Pujols era, és i serà l'emperador trajà de la filosofia"
    "Pujols és l'arquetipus de català, avui encarnat per mi gràcies a Gala". Salvador Dalí

“Pujols té una intel•ligència privilegiada i singular, tant, que de vegades la seva capacitat de pensar el porta a sobrepassar la mesura. El seu talent, com l'art barroc i com abans s' havia dit de la natura, odia el buit. Això pot arribar a fer por, però també a encisar i a produir una mena de frisança metafísica (...).” Pompeu Fabra