Detall de l'Obra

Número Registre
Ramon Rogent (1920-1958)
Títol
Composició amb tres figures nues; a la part inferior dos caps i un bust
1951
Tècnica
Gravat a la punta seca i resina
Ubicació
Biblioteca Torre de les Hores
Descripció
F.F.P.M. Q. 42: quadre de 44,5 cm. alt x 38 cm. ample. Marc de fusta de 4 cm. que combina la fusta en color més fosc i llisa a la part exterior amb la fusta més clara i tornejada a l’interior. Dibuix de 29,5 cm alt x 25 cm. ample, 1er dibuixat en tinta negra i després definides les ombres amb diferents tons de gris: aquarel.la?. A la part superior hi ha el retrat de tres dones nues de cos sencer. A la A la part inferior hi ha el retrat del rostre de tres dones que semblen la mateixa. El dibuix apareix signat per “Rogent, 51”. Documents adjunts: Amb lletra de Dimo blau hi ha escrit a la part inferior dreta del quadre: “RAMON ROGENT”. Al darrera del quadre hi ha una nota mecanografiada que diu el següent: “Obsequi del pintor Ramon Rogent a Faust Pujols i esposa Josefina Ballescà l’any 1951 a Martorell. Torre de les Hores.” També hi ha enganxat amb adhesiu moltes notes de premsa sobre l’autor del quadre Ramon Rogent (de les quals s’adjunta còpia en les properes fulles d’aquest inventari): 1) La Vanguardia. Domingo, 8 Abril 1984. “Un hombre llamado Rogent”. 2) El noticiero universal. Sociedad. Martes, 10 de octubre de 1978. “Dietario artístico: Ramon Rogent, hace 20 años”. 3) La Vanguardia. Sábado, 14 de octubre 1978. “Arte i Artistas. Por Fernando Gutiérrez. Rogent en París”. 4) “En la muerte del pintor Ramon Rogent.” Per Joan Cortés.I “Homenaje al amigo” per J.M. Espinàs.
Original / Còpia
Còpia